SuperBlog 2011 – Etapa 22

Postat în 19/11/11 | de Nora Vaum |
Se presupune că un subiect precum moda este de cele mai multe ori pe gustul femeilor. În opinia mea, aceasta nu e decât o generalizare. Nu am urmărit niciodată cu foarte mare atenție noile sau vechile tendințe, interesul meu față de lumea modei fiind unul moderat. Cu toate acestea, consider că fie că vrem, fie că nu, felul în care ne îmbrăcăm și ne prezentăm în fața celor din jurul nostru are rădăcini adânci în ceea ce suntem și felul în care ne percepem în interior. Ținuta noastră vorbește! Preferințele față de anumite culori ne pot releva personalitatea sau temperamentul, tipul ținutei adoptate e un indiciu clar cu privire la activitățile noastre, calitatea sau aspectul hainelor pe care le îmbrăcăm îi poarte informa pe cei din jurul nostru în legătură cu cât suntem dispuși să cheltuim pe îmbrăcăminte, care este statutul nostru social, dar îi poate și induce grav în eroare. Fie că dorim sau nu să recunoaștem, trăim într-o lume a imaginii, o lume în care prima impresie contează.
Din fericire, îmbrăcămintea sau moda e un infinit teren de joacă. Jocurile pe calculator devin din ce în ce mai interesante pentru că ne permit să fim ce dorim și cum dorim. De puține ori ne dăm seama că pentru a îndeplini acest scop ele nu sunt necesare – avem la dispoziție realitatea. Starea, emoțiile și mesajele se pot transmite prin îmbrăcăminte și atitudine, acestea devenind niște extensii ale elementelor non-verbale și paraverbale care cântăresc atât de mult în comunicare, uneori în detrimentul cuvintelor. Aici intervine ecuația a căror necunoscute trebuie rezolvate. Ce suntem? Ce vrem să fim? Cum transmitem mesajul dorit?
Am preferat întotdeauna ținutele casual, lejere, care denotă relaxare. Îmi plac ținutele care inspiră atitudine, forță, inteligență. În copilărie mă imaginam de foarte multe ori în ținute business. Am convingerea că atitudinea e mai importantă decât haina în sine și are un rol definitoriu în ceea ce transmitem.
Pe de altă parte, aș putea zice că viziunea mea asupra întregului proces prin care ne alegem îmbrăcămintea și o purtăm e mai degrabă una masculină dacă e să generalizăm din nou. E important să mă simt bine în hainele pe care le aleg, să se potrivească cu stilul meu vestimentar și bineînțeles cu împrejurările în care vor fi purtate.
Îmi place să găsesc tot ce caut în același loc, așa că sunt mulțumită dacă pot să îmi iau pâinea și îmbrăcămintea dintr-un hypermarket în aceeași repriză de shopping. Obişnuiesc să vizitez toate raioanele hypermarket-urilor pentru că îmi place să știu ce mai e nou și astfel am toate șansele să plec de acolo cu o surpriză”. Baia Mare este un oraş destul de mic, însă ofertele în ceea ce privește îmbrăcămintea sunt variate. Hypermarket-ul real,- pune la dispoziția cumpărătorilor colecții specifice fiecărui anotimp la prețuri pentru toate buzunarele. Am plecat săptămâna trecută la real,- ca să studiez puțin oferta producătorilor locali de alimente și m-am întors cu o pereche de papuci de casă, pe care îi port și acum cu plăcere, deoarece ne-a cam vizitat frigul în ultima vreme. Am să îmi selectez în curând și o ținută business, cu care voi merge la câteva interviuri în drumul meu spre un job mai potrivit.
Deși un hypermarket poate părea un loc neconvențional pentru a ne  achiziționa hainele, vă invit să ne jucăm cu realitatea, să experimentăm și să ne bucurăm de posibilitatea de a fi orice și oricum.
Prezentul articol a fost conceput pentru Etapa 22 a concursului SUPERBLOG 2011.
Ești sociabil? Împărtășește!
  1. Un comentariu la “SuperBlog 2011 – Etapa 22”

  2. rodica.franyi în 20/11/11, 14:51 | Răspunde

    Poate pentru anumite persoane,hypermarketul,inseamna doar produse alimentare si produse de curatenie.Eu , personal nu fac parte din aceasta categorie.Vorba ta, trebuie sa experimentam, sa avem capacitatea de a sti sa alegem.Imi pun intrebarea: "Daca gasesc o pereche de sosete sau un tricou, care este de o calitate buna si un pret acceptabil, nu mi-l voi cumpara doar ca se vinde intr-un hypermarket? Nici nu se pune problema, il cumpar si gata, atata timp , cat eu sunt clientul , eu sunt beneficiarul produsului .Cat timp ma multumeste pretul, calitatea , ce sens are sa umblu de nebuna ca sa caut un produs.Si daca sunt multumita si ma simt bine cu el , asta e tot ce conteaza. Care e problema, ca l-am cumparat de acolo? Pentru mine niciuna.Chiar imi luaasem din Real niste papuci de casa, de care am fost incantata , i-am "frecat mult si bine" si abia dupa ceva vreme am trebuit sa ma despart de ei.Asa ca nu conteaza de unde ne luam un produs, conteaza sa ne simtim bine cu el si sa fim multumiti de el.

Scrie un comentariu

Current ye@r *